پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

منشأ آب زمین:

اسماعیل افشار | سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ق.ظ


Standard

دانشمندان در مورد منشأ آب زمین نظرات بسیار مختلفی دارند ولی دانشمندان قبول دارند که آب اقیانوس‌های زمین ۵/۴ میلیارد سال قبل شکل گرفته و با توجه به اینکه در آن زمان، زمین یک ستاره جدا شده از خورشید و داغ بود، احتمالاًً آب نمی‌توانسته در آن شکل بگیرد و فوراً بخار می‌شد و بخشی یا بخش زیادی از آب زمین به وسیله میلیاردها دنباله‌دار از فضا به زمین حمل شده است و اقیانوس‌های زمین را پر نموده است.

مشاهدات دنباله‌دار هارتلی ۲ نیز این موضوع را تأیید می‌کند که دنباله‌دارها،‌ منشأ آب زمین هستند. این نظریه که منشأ آب زمین در فضا است و توسط دنباله‌دارها به زمین حمل شده است، با توجه به نبود شواهد و فرضیه‌های دیگر اکنون در میان اکثر دانشمندان پذیرفته شده است.

قرآن کریم نیز دقیقاً در آیه (۱۸) سوره مومنون به این مسأله اشاره می‌کند:

«و أنزلنا من السّماء ماء بقدر فأسکنّاه فی الأرض و انا علی ذهاب به لقادرون» [ و از آسمان آبی به اندازه فرو فرستادیم و آن را در زمین جای دادیم، و ما به از بین بردن آن تواناییم].

به این موضوع در آیه (۲۲) سوره بقره نیز اشاره شده است:

«الّذی جعل لکم الأرض فراشا والسّماء بناء و أنزل من السّماء ماء فاخرج به من الثّمرات رزقا لکم فلا تجعلوا لله أندادا و أنتم تعلمون»[همان خدایی که زمین را برای شما فرشی گسترده و آسمان را بنایی افراشته قرار داد و از آسمان آبی فرود آورد و بدان از میوه‌ها، رزقی برای شما بیرون آورد. پس برای خدا همتایانی قرار ندهید در حالی که خود می‌دانید].

و همان‌طور که می‌دانید و در آیه قید شده است، بعد از آمدن آب از آسمان «به وسیله دنباله‌دارها» بنا به نوشته صریح قرآن، آب در اقیانوس‌ها جای گرفت و همان‌گونه که در ادامه آیه قید شده است اگر زمین به مقداری از مسیر گردش خود خارج شود و به خورشید نزدیک شود، تمامی آب‌های آن بخار می‌شود.

*منبع:کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلد دوم”  تالیف اسماعیل افشار صفحه ۵۰ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی