پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

غده پینه آل» چشم سوم ـ متافیزیک

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ب.ظ


Standard

هر یک از چاکراهها از لحاظ فیزیکی و متافیزیکی، با بخشهای مختلف و عملکردهای متفاوتی، از وجود انسان در ارتباط هستند. به عبارت دقیقتر، هر یک از چاکراهای اصلی با ساختار و عملکرد تمام کالبدهای هفتگانه انسان در ارتباط هستند. چشم سوم نیز با آناتومی و فیزیولوژیِ جسم و پاراآناتومی و پارافیزیولوژی روح و روان در ارتباط است. ارتباط آجنا با جسم فیزیکی را از نظر اهمیت می توان به سه بخش تقسیم نمود:

ـ در بخش اول:چشم دل بطور مشخصی با غده پینه آل و غده هیپوفیز در ارتباط است.

ـ در بخش دوم:با سیستم عصبی مرکزی و بطور دقیق با مغز و بخش گردنیِ نخاع ارتباط دارد. حواس پنجگانه نیز با آجنا مرتبط است.

ـ در بخش سوم: می توان از چشمها، گوشها، بینی و سینوسهای پیشانی، گونه و بینی نام برد.

برخی اعتقاد دارند که چشم سوم با سیستم ایمنی نیز در ارتباط است. عده ای دیگر معتقدند که سیستم ایمنی به چاکرای شمارۀ یک مربوط می شود. به یاد داشته باشید که اعصاب و غدد درون ریز از مهمترین بخشهای جسم فیزیکی می باشند. چون تمام عملکردهای فیزیکی، از بُعد مادی در نهایت به این دو بخش برمی گردد.

در اصل این دو بخش، رهبر و مسئول و هدایت تمام اعمال فیزیکی در جسم می باشند. تمام فعل و انفعالات فیزیکی توسط اعصاب و غدد درون ریز تنظیم می شوند. این دو بخش مکمل یکدیگر می باشند.


همانطور که گفتیم در سطح آناتومیک و فیزیولوژیک، هر چاکرا با قسمتی از سیستم عصبی و غدد درون ریز در ارتباط است. هر چند که چاکراها به تناسب محل قرار گرفتنشان با بخشهای مختلفی از جسم فیزیکی در ارتباطند. ولی ارتباطشان با غدد درون ریز بسیار حایز اهمیت است، بطوریکه بین چاکراها و غدد درون ریز ارتباطات و تأثیرات متقابل وجود دارد. به عبارت دیگر هر چاکرا دارای یک معادل فیزیکی مشخصی در کالبد فیزیکی است. معادل فیزیکی چاکرای آجنا غدۀ پینه آل «غده صنوبری» است. البته برخی اعتقاد دارند که معادل این چاکرا، غده هیپوفیز است و غده پینه آل را به چاکرای شماره هفت ارتباط می دهند.

از آنجا که چشم سوم به وسیله عنصر نور کنترل می شود و با توجه به ساختار و عملکرد غده پینه آل، به نظر میرسد که چشم سوم در ارتباط با این غده باشد.

آخرین مطالعات پزشکی نشان می دهد که غده پینه آل در توانایی های روحی انسان نقش مهمی دارد. از بین ارگانهای بدنِ انسان، هیچ ارگان دیگری به اندازه غده پینه آل، در جهت تکامل، دچار تغییر و تحول نشده است.

تحقیقاتی که روی فسیل های به جا مانده از اعصار گذشته انجام شده، نشان داده است که غده پینه آل مانند یک چشم سوم عمل میکرده، که به نور و تاریکی حساس بوده است.

این واقعیت درباره گونه های منقرض شده ای مانند «برونتوساراس» و سایر مهره دارانِ دوزیست ابتدایی، اثبات شده است، حتی امروزه در حیوانات پست تر مانند قورباغه، غده پینه آل نور را حس می کند.

در جریان تکامل گونه ها، از خزندگان تا پرندگان، حیوانات و سرانجام انسان، سلولهای حسگر غده پینه آل، بوسیله سلولهای دیگر جایگزین شده اند و در تکامل یافته ترین مهره داران مانند انسان، دیگر اثری از سلولهای گیرنده نور در غده پینه آل به جا نمانده است. در پستانداران غده پینه آل، تقریباً در وسط مغز قرار گرفته است. این غده به رنگ سفید و به شکل میوه کاج است.

در انسان این غده به نسبت بلندتر است و حدود ۱۰۰ میلی گرم وزن دارد. بعد از بلوغ، این غده با فرایند رسوب کلسیم، سفت می شود اما عملکرد آن تغییری نمی کند.

یکی از فیزیولوژیست های مشهور در آزمایشگاه نشان داده است که؛ غده پینه آل یک ساعتِ بیولوژیک حساس است که با استفاده از ریتم روزانه انرژی عصبی، ترشح غدد درون ریز را تحریک می کند. این فعالیت عصبیِ تحریک کننده توسط نور ایجاد می شود. او همچنین کشف کرده است که غده پینه آل، هورمون «ملاتونین» تولید می کند. این هورمون در هیچ ارگان فیزیکی دیگری تولید نمی شود.

«ملاتونین» علاوه بر تأثیراتش بر رنگدانه ملانین در پوست، در زنان باعث کاهش اندازه تخمدانها و افزایش مدت سیکل قاعدگی ماهانه می شود. بطور کلی، این هورمون ها عملکرد جنسی انسان را کاهش می دهد.

غده پینه آل که در دنیای مدرن، عملکرد خود را بعنوان یک ارگان حسگر نور از دست داده است، با دریافت نور توسط چشم ها کنترل می شود. به این ترتیب که چشم ها بر سیستم عصبی سمپاتیک تأثیر گذاشته، سیستم سمپاتیک هم به نوبه خود، غده پینه آل را فعال یا غیر فعال می کند. غده پینه آل هورمون دیگری بنام اسکورتین هم تولید می کند. این هورمون در روشنایی تولید می شود. تولید این هورمون هنگام روز، در بالاترین حد و در هنگام شب در پایین ترین حد است، حتی اگر محیط به طور مداوم تاریک باشد.

چشم سوم، پل ارتباطی فیزیک و متافیزیک ـ ظاهر و باطن ـ جسم و روح ـ مغز و ذهن ـ خودآگاه است. پس انسان می تواند با کمک آجنا، به مکانها و زمانهای دیگر در عالم سوم به ماورای بُعد مکان و زمان سفر کند. حتی در عوالم دیگر اشراف پیدا کند. به عبارت دیگر آجنا، دریچه ورود به جهانهای ماوراء و شاهراه حیاتی برای رسیدن به جهانهای دیگر می باشد چشم سوم، سرآغاز ارتباط انسان با جهان های معنوی است.

چشم دل باز کن که جان بینی                                             آنچه نادیدنی است آن بینی

آجنا، وسیله تله پاتی است. تله پاتی به معنی (ایجاد ارتباط از طریق افکار، و بدون استفاده از ابزار فیزیکی و حواس پنجگانه و کلام می باشد. این درصورتیست که چشم سوم فعال و باز باشد) . همه می دانند که عاشقان چگونه هنگامیکه دور از هم به سر می برند از طریق فکر با هم ارتباط برقرار می کنند. در این موارد علت اینست که، عشق؛ امواج مغزی را با هم هماهنگ می کند. مادران هرگاه فرزندانشان در خطر باشند، آگاه می شوند حتی اگر هزاران کیلومتر از آنها دور باشند.

با اوصاف فوق، شما می توانید از طریق چشم سوم، برای هرکس که بخواهید پیام بفرستید، برای این منظور هنگامیکه روی چاکرای ششم تمرکز کنید، تصویر شخصی را که می خواهید به او پیام بدهید، مجسم کنید، او را در حال دریافت پیام ببینید!!

ممکن است مدتی طول بکشد اما به هر حال او دریافتی از شما خواهد داشت. انسان می تواند با کمک چشم سوم و تله پاتی با جانوران و گیاهان، ارتباط گرفته یا به اصطلاح با آنها صحبت کند.

همچنین از طریق چشم سوم، می توان با موجودات ماورائی ارتباط گرفت و آنها را رؤیت، احساس و درک نمود و با آنها ارتباط برقرار کرد.

*منبع: کتاب  پویش علمی در قرآن حکیم  “جلد اول”  تالیف اسماعیل افشار صفحه ۲۵۳ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

پزشکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی