پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دو روز روزه در هر هفته :

اسماعیل افشار | جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۴ ب.ظ


پژوهشگران ثابت کرده اند که دنبال کردن یک رژیم غذا یی سخت به مدت دو روز در هر هفته، راه کارآمدی برای کاهش وزن و کاهش خطر سرطان پستان و همچنین پیشگیری از فشار خون و قند و کلسترول بالا است. که همه ی  این ها مرتبط با وزن اضافه است. به همین خاطر است که رسول اکرم (ص) در هر هفته، روزهء دوشنبه و پنجشنبه را مقرر کرده است و فواید پزشکی بسیاری برای این سنت نبوی اثبات شده است.

 سبحان الله...

  • اسماعیل افشار

حقیقت سرنوشت:

اسماعیل افشار | پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ق.ظ


«وَ ما تشاء ونَ الا ان یشاءَ الله انِ الله کان علیما حکیما »

{و شما چیزی را نخواهید خواست مگر اینکه خدا بخواهد! خداوندعالم و حکیم است}.الانسان آیه 30


نتیجه آزمایشات وپژوهشهای «بنجامین لیبت»روانپزشک ازدانشگاهکالیفورنیا درسال1973 آشکار شدکه تمام تصمیمات و انتخابهایما پیشاپیش نهادینه شده اند و هوشیاری و حس آگاهی از آن، تنهانیم ثانیه قبل از تصمیم گیری هر چیز، پدیدار میشود.

  • اسماعیل افشار

اتساع زمانی: معجزه ی قرآن حکیم

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ

بسیار عجیب است که مسلمانان از معادله ی دیگری استفاده می کنند تا این مطلب را آشکار نمایند که فرشتگان به سرعت نور شتاب می گیرند.
قرآن آنها در یک آیه بیان می کند که ظاهرا زمان برای فرشتگان با سرعت ثابت از برای انسانها کمتر می گذرد.
که این مطلب با نسبیت خاص اینشتین صدق می کند که در آن نیز در سرعتهای بالا زمان برای اشیایی با آن سرعت آرام تر می گذرد.
مسلمانان از نسبیت خاص اینشتین و این آیه استفاده کرده اند تا از این مطلب که فرشتگان در حقیقت به سرعت نور شتاب می گیرند حمایت کنند.

در ویکی پدیا نوشته شده است:

اتساع زمان گرانشی پدیده‌ی وجود تفاوت واقعی بین مقدار مشاهده‌شده برای زمان سپری شده میان دو رویداد٬ از دید ناظرهای قرار گرفته در مکان‌هایی با پتانسیل گرانشی متفاوت است. هرچه پتانسیل گرانشی مکان ناظر بیشتر باشد (یعنی از جرم منشأ میدان دورتر باشد) زمان برای او سریع‌تر می‌گذرد.


  • اسماعیل افشار