پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

ستاره دنباله دار هالی در قرآن:

اسماعیل افشار | جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ب.ظ

 

Standard

 دنباله‌دار هالی، یکی از معروفترین دنباله دارهای کشف شده‌است که حدودا هر76 سال یک بار در آسمان کرهٔ زمین دیده می‌شود. آخرین باری که این ستاره رصد شده در سال ۱۹۸۶ میلادی بوده‌است. این ستاره در سال ۲۰۶۲ دوباره در آسمان پدیدار خواهد شد.

همچنین در ویکی پدیای انگلیسی در مورد این ستاره دنباله دار نوشته شده است که:

دنباله دار هالی از زمین به وضوح و با چشم غیر مسلح برای یک مدت زمان بسیار کوتاه قابل مشاهده است.

 

 در سوره الأنعام آیه۷۶  به داستان حضرت ابراهیم (ع) اشاره شده است که وقتی به قومی رسید که ستاره  می پرستیدند ،حضرت ابراهیم به ستاره ای اشاره کرد و گفت آن خدای من است و وقتی ستاره ناپدید شد گفت من غروب کنندگان را دوست ندارم و سپس به ماه اشاره کرد و گفت آن خدای من است و بقیه داستان:

 فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَى کَوْکَبًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لا أُحِبُّ الآفِلِینَ “﴿۷۶﴾

پس چون شب بر او پرده افکند ستاره‏اى دید گفت این پروردگار من است و آنگاه چون غروب کرد گفت غروب‏کنندگان را دوست ندارم (۷۶)}.

کد گذاری بسیار جالبی که در این آیه شده است عدد ۷۶ آیه است که دقیقا به میزان سالهایی که “ستاره هالی” در آسمان ظاهر می شود اشاره دارد و در متن آیه نیز دقیقا به ستاره ای اشاره شده که در شب ظاهر و پس از مدتی ناپدید شد که مشخصات آن با ستاره دنباله دار هالی مطابقت دارد و به احتمال زیاد ستاره ای که حضرت ابراهیم به آن اشاره کرده و دیده است و در قرآن اشاره شده ستاره دنباله دار هالی بوده است.

* منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلدسوم” تالیف اسماعیل افشار صفحه ۳۵ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی