پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

ستون های آفرینش :

اسماعیل افشار | چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ

ستون های آفرینش :

اسماعیل افشار 


ازآنجاکه قرآن به عنوان معجزه جاودان به پیامبرگرامی اسلام (ص)اعطا شده،حاوی معجزات فروانی است که یکی ازآن بی نهایت،موضوع بسیارمهم و شگرف(ستونهای آفرینشمی باشد که در سوره مبارکه لقمان ـ ۱۰ به این موضوع اشاره کرده و چنین می فرماید که:

خلق السموات بغیر عمد ترونها و ألقی فی الارض رواسی أن تمیدبکم وبث فیها من کل دابة وانزلنا من السماء ماء فأنبتنا فیها من کل زوج کریم


[ آسمانها را بی هیچ ستونی که آن را ببینید خلق کرد و در زمین، کوههای استوار بیفکند تا (مبادا زمین) شما را بجنباند و در آن از هرگونه جنبنده ای پراکنده و از آسمان آبی فرو فرستادیم و از هر نوع «گیاه» نیکو در آن رویانیدیم ].


ستونهای حیات درسحابی عقاب، این ستونها،بیشترازگازهیدروژن تشکیل یافته اند.
تصاویر گرفته شده از Star nursery بوسیلۀ نور آنها که از تلسکوپ هابل به زمین رسیده، بازسازی شده و بطور مستقیم گرفته نشده است. و تعبیر قرآن در مورد نامرئی بودن، کاملاً درست هست. چون کسی بطور مستقیم، موفق به دیدن ستونهای آفرینش نشده است.


شاید معروفترین تصویری که تلسکوپ فضایی هابل تاکنون تهیه کرده، مربوط به ستون های آفرینش می باشد. منطقه ای درون سحابی عقاب (M16) که ستارگان در آن متولد می شوند.

اکنون دانشمندان درپی یافتن پاسخ این سؤال هستند که دقیقاً چه میزان ستاره دراین ناحیه درحال شکل گیری می باشند.

تصویر جدید تلسکوپ فضایی چندرا از این ناحیه در اشعه ایکس می تواند به دانشمندان کمک کند تا پاسخ پرسش خود را پیدا کنند.

و از آنجائیکه این ستون ها را گاز هیدروژن تشکیل یافته اند، قابل رویت نیستند و فقط، آنالیز شده توسط اشعه X ها قابل نمایش هستند.



ستونهای آفرینش،مکانهایی درفضا هستندکه درآنها،ستارگان ساخته ومتولد می شوند. به عبارت دیگر، این ستونها کارخانه های تولید ستارگان در فضا هستند و خود یکی از عجایب آفرینش محسوب می شوند. و ترکیب ستون های آفرینش، گازها مانند هیدروژن هستند.


*منبع:کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلداول” تالیف اسماعیل افشار صفحه ۲۲ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۲)

درود مطالب رو مطالعه کردم بسیار جذاب قابل تامل هستند قلمتون سبز.

سلام. واقعا عالی بود. احسنتم. قرآن هر چند کتاب فیزیک شیمی و امثال هم نیست ولی در لابلای مباحث نظریه های مختلفی از علوم مختلف ارایه نموده که این موضوع همان اعجاز قرآن است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی