پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

* نگهداری محصول در خوشه خود

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ب.ظ

* نگهداری محصول در خوشه خود

Standard

« قال تزرعون سبع سنین دأبا فما حصدتم فذره فی سنبله إلا قلیلا ممّا تأکلون » یوسف (۴۷)

[یوسف گفت: هفت سال افزون بر سال‌های گذشته می‌کارید. هر چه درو کردید در خوشه خود باقی بگذارید، بجز بخش کمی از آن که می‌خورید] یوسف (۴۷)

دأب: به معنی جنب و جوش و فعالیت افزون در انجام سنت‌ها مانند آداب و رسوم و شعائر و کشت و غیره است.

پادشاه مصر خواب ۷ گاو فربه می‌بیندکه ۷ گاو لاغر آنها را می‌خورند،‌و خواب ۷ خوشه سبز و ۷ خوشه خشک را می‌بیند. یوسف در تأویل خواب وی می‌گوید: ۷ سال افزون می‌کارید و تولید می‌کنید، غیر از بخشی از آن که می‌خواهید بخورید بقیه را در خوشه خود باقی بگذارید، و ۷ سال خشک‌سالی پس از آن خواهد آمد.

نکته مورد نظر ما در آیه اینست که یوسف می‌گوید: غیر از بخشی از آن محصول که می‌خواهید بخورید بقیه (که برای انبار و ذخیره نمودن است) را در خوشه خود باقی بگذارید.

و امروزه بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که بهترین نگهداری درازمدت حبوبات، رها کردن آنها در خوشه آنهاست، برای نرسیدن هوا به آن و نگهداشتن رطوبت طبیعی خود.

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم  جلددوم  تالیف اسماعیل افشارصفحه ۸۳  انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی