پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

چرا در قرآن نوشته شده جهان هستی در شش روز به وجود آمده است:

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲ ب.ظ

یکی از شبهاتی که به قرآن وارد می شود این است که چرا در قرآن نوشته شده است که آفرینش در شش روز انجام شده است مثلا در سوره الاعراف آیه ۵۴ نوشته شده است:

 إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿۵۴﴾”
{همانا پروردگار شما کسى است که آسمانها و زمین را در شش روز آفرید، سپس [ملکوتش کامل شد و] بر عرش استیلاء یافت، شب را به روز [و روز را به شب‏] -که آن را شتابان مى‏جویدمى‏پوشاند، و خورشید و ماه و ستارگان را [آفرید] که رام شده فرمان اویند، بدانید که خلق و امر او راست، بزرگا خداوندا که پروردگار جهانیان است‏}.


نکته اول سوره اعراف سوره هفتم قرآن است و اگر آن را با شش جمع ببندیم رقم سیزده به دست می آید که عمر کائنات ما تقریبا ۱۳ میلیارد سال است.

نکته دوم کلمه “ ایام ” در عربی تنها به معنی روزها نیست و دوره نیز معنی می دهد.که فیزیکدانان طبقه بندی های متنوعی برای آن می نمایند ولی در بیشتر کاتالوگ هایی که آفرینش کائنات در ان طبقه بندی می شود در شش مرحله طبقه بندی می شود که در زیر نمونه هایی از آنها را مشاهده می نمایید:

- در مرحله اول (Inflation)یا تورم :جهان بعد از تولدش یک مرحله تورمی سریع را گذرانده است این دوره  ۱۰−۳۶ ثانیه به طول کشیده است.

- در مرحله دوم پلاسمای کوارک گلوئون یا سوپ کوارکی که در اولین میکروثانیه‌های پس از مهبانگ وجود دما و چگالی بسیار زیاد گشته است و کوارک ها آزاد شده اند.
- در مرحله سوم در اولین ثانیه بعد از انفجار هیدروژن و هیلیوم تشکیل شدند این مرحله تا ثانیه صدم بعد از انفجار بزرگ ادامه داشت.
- در مرحله چهارم تا ۳۰۰٫۰۰۰ سال، پروتون ها و هسته اتم ها در فضا سرگردان بودند و الکترون ها با  پروتون ها و هسته اتم ها ادغام شدند.در آن زمان درجه حرارت جهان کاهش یافت.
- در مرحله پنجم تا یک میلیارد سال کهکشان های اولیه تشکیل شدند که با کهکشان های امروزی تفاوت داشتند.
- در مرحله ششم کهکشان های امروزی که حاصل میلیاردها سال تغیر و تکامل کهکشان های اولیه هستند پدیدآمدند.

* منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلدسوم” تالیف اسماعیل افشار صفحه ۹۰ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی