پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

پیش بینی قرآن در مورد اختراع وسایل نقلیه:

اسماعیل افشار | چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ب.ظ

 

Standard

و آیة لهم أنا حملنا ذریتهم فی الفلک المشحون-وخلقنا لهم من مثله ما یرکبون” یس-۴۱و۴۲


در زمانهای قدیم وسایل نقلیه بصورت امروزی وجود نداشت و مردم معمولاً با پای پیاده و یا با اسب و شتر و گاری به مسافرت می رفتند و این باعث می شد که مسافرت هایی که ما امروز با هواپیما در ۲ ساعت طی می کنیم، شاید برای مردمان دوران قدیم نزدیک به یکسال طول بکشد. در آن دوران می توان گفت که کشتی و قایق، سریع ترین وسایل نقلیه بودند.

در سال ۱۷۱۲ ماشین بخار توسط شخصی بنام «تامس نیوکامن» ساخته شد که انقلابی در زمینه حمل و نقل ایجاد کرد.

اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که برای جابجایی انسان بکار گرفته شد. در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف فرانسوی طراحی و ساخته شد. خود روی «کان» می توانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر سرعت به حرکت درآورد.
اختراع خودرو به «کارل بنز» نسبت داده می شود. او در سال ۱۸۸۵ موفق به ساخت اولین خودرو با موتور احتراقی گردید. در سال ۱۸۸۸ «برتا بنز» همسر کارل بنز، اولین سفر خودرویی را با خودروی ۳ چرخ ساختِ بنز انجام داد. در این سفر او فاصله ۱۰۶ کیلومتری «مانهایم» تا «فورتزهایم» را برای برگرداندن فرزندانش ریچارد و یوگن بصورت رفت و برتا بنز در حال راندن اولین خودرو ۱۸۸۶ برگشت.

اما در آن زمان حتی ممکن نبود به مغز اعراب این فکر برسد که شاید روزی بشر به ابزارهای حمل و نقل بهتر از اسب و شترهایشان دست یابد، در حالیکه قرآن کریم در سوره نحل ـ ۸ به این موضوع اشاره می کند؛ [و اسبان و اشتران و خران را آفرید تا بر آنها سوار شوید و برای شما تجملی باشد].
در سوره یس ـ ۴۱ نیز به این موضوع اشاره شده است؛
[و نشانه های دیگر برای آنان اینکه، نیاکانشان را در کشتی انباشته سوار کردیم ـ ۴۱ و مانند آن برای ایشان مرکوبهای دیگری خلق کردیم ـ ۴۲].

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلداول” تالیف اسماعیل افشارصفحه۲۳۸ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی