پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

وجود مواد سازنده بدن انسان در ستارگان و آفرینش انسان از خاک

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵ ب.ظ

دانشمندان به تازگی به این نتایج رسیده‌اند که تمام عناصر سازنده بدن انسان، در قلب ستارگان تشکیل شده و حیات در سیارات با ستارگان نسبت مستقیم دارد.

در مورد شکل‌گیری ستارگان، هر کسی که مطالعاتی در زمینه ستاره‌شناسی دارد می‌داند که ستارگان در فضا به وسیله گازها و گرد و غبار شکل می‌گیرند، یعنی ستارگان که دانشمندان معتقد هستند که عناصر سازنده اصلی بدن انسان،‌ در آنها شکل گرفته نیز، از گرد و غبار ساخته شده است.

و گرد و غباری که مسؤول شکل‌دهی ستارگان هستند و مسؤول تولید تمام عناصر بدن ما و فلزات زمین و کره زمین که بنا به عقیده دانشمندان از خورشید جدا شده است هستند.

این تصویر مربوط به شکل‌گیری ستاره‌ها در ناحیه ۱۰۶S است که در چند هزار سال نوری از ما واقع شده است.

ستاره‌های جوان به رنگ آبی هستند و گرد و غباری که به آنها شکل می‌دهد در تصویر مشهود می‌باشند. این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا گرفته شده است.

اما در آیات مختلفی از قرآن به این موضوع اشاره شده است که در سوره مبارکه مؤمنون آیه (۱۲) نوشته شده است که «ولقد خلقنا الإنسان من سلالة من طین» [و به یقین انسان را از عصاره‌‌ای از گل آفریدیم].

در سوره سجده آیه (۷) نوشته شده است «الّذی أحسن کلّ شیء خلقه و بدأ خلق الإنسان من طین»

وهمان کسی است که هر چه را آفرید نیکو آفرید و آغاز آفرینش انسان را از گل قرار داد].

و در سوره مبارکه روم آیه (۲۰) نیز نوشته شده است که «ومن آیاته أن خلقکم من تراب ثمّ إذا أنتم بشر تنشرون». [از نشانه‌های او اینست که شما را از خاک آفرید، سپس انسان‌هائی شدید و در روی زمین انتشار یافتید].

همان‌طوری که به طور دقیق در آیه (۷) سوره سجده اشاره شده است آغاز آفرینش از گل یا خاک بوده است. همچنین کلمه «طین» تنها معنی گل نمی‌دهد. از دیدگاه علمی نیز خاک رس شامل مواد معدنی و فلزی است که در هسته ستارگان سنگین شکل می‌‌گیرند، به طور دقیق‌تر به معنی خاک یا خاک رس است.

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلددوم” تالیف اسماعیل افشار صفحه ۸۷ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی