پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

مرکز غم بودن کبد:

اسماعیل افشار | يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۴۶ ب.ظ


Standard

 کبد «جگر» چیست؟

کبد اندامی است که در سمت راست سینه زیر دنده‌ها قرار دارد و بزرگترین غده موجود در بدن انسان است.

کبد در خانم‌ها کوچک‌تر از آقایان است.

کبد مجهز به سلول‌هایی به نام کوپفر است که وظیفه آنها،در صورت سالم بودن، بیگانه‌خواری است. از دیگر وظایف کبد این است که قند را به صورت گلیکوژن و آهن را به صورت فریتین ذخیره می‌کند و در زمان نیاز در اختیار بدن قرار می‌دهد. در واقع تمام زندگی روزمره انسان بستگی به کبد و سلامتی آن دارد.

 برای حفظ سلامتی کبد، باید از غذاهایی که آن را دچار مشکل‌ می‌کند پرهیز کرد «غذاهای چرب»

عوامل ایجاد بیماری‌ و اختلال در کبد عبارتند از:

۱) چاقی ۲) غذاهای چرب ۳) مشروبات الکلی ۴) مصرف برخی داروها بخصوص «استروئیدها» 
۵) مقادیر زیاد استروژن‌ها ۶) افراط در ویتامین A «جگر گوساله، جگر مرغ، پنیر، زرده تخم‌مرغ، کره تازه، قلوه ـ جعفری،‌ کدو، اسفناج، کاهو، شاهی ـ خربزه، گیلاس، موز، خرما، هلو، پرتقال ـ روغن جگر ماهی، هویج … .

* بدون کبد زندگی امکان ندارد:

با حفظ سلامتی کبد،‌ سلامتی انسان تضمین می‌گردد. همه غذاهایی که انسان میل می‌کند، از طریق معده وارد روده و جذب سیستم لنف و در نهایت، وارد سیستم گردش خون می‌شود.

خون موجود در عروق انسان از طریق سه رگ ورودی به کبد وارد می‌شود. در آنجا آنزیم‌هایی ساخته و به مواد غذایی افزوده می‌شود. غذاهای موجود در آن توسط کبد بررسی می‌گردد و به مواد مفید برای اندام‌ها،‌ اجازه عبور داده می‌شود و موادی که مضرّ تشخیص داده شوند در کبد باقی می‌مانند. زندگی بدون کبد امکان‌پذیر نیست و مرگ انسان حتمی است. میکروب‌هایی که در سیستم لنف یا ایمنی بدن از بین رفته و وارد خون شده‌اند، در کبد توسط سلول‌های کوپفر از بین می‌روند. اگر کبد نتواند به درستی این وظیفه را انجام دهد، میکروب یا ویروس وارد اندام‌های بدن می‌شود و بدن را دچار بیماری می‌کند و اگر تمام دانشمندان جهان با تمام وسائل و امکانات آزمایشگاهی خود گردهم آیند، نمی‌توانند اندکی از کار کبد را انجام دهند.

* مرکز غم بودن کبد:

امام رضا علیه‌السلام “کبد ” را مرکز غم می‌داند که علت این امر با کمی دقت در کار کبد مشخص می‌شود.

* کبد به دو علت مرکز غم است؛

اول: هنگامی که مواد غذایی کافی از طریق کبد عبور نکند و به سلول‌ها نرسد،‌ سلول‌ها دچار کمبود می‌شوند و نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند و همین امر موجب غم و اندوه در انسان می‌شود زیرا درست کار نکردن کبد موجب می‌شود آنزیم‌های (اُل، دی، اج) در خون بالا رود.

دوم: مهم‌ترین عامل که موجب غم و اندوه در انسان می‌شود، تجمع مواد غذایی در کبد و به وجود آمدن عفونت در آن است؛ زیرا این تجمع و به حالت سکون درآمدن آنها موجب گندیدگی و فساد می‌شود و این خود عامل بزرگی برای ایجاد غم و اندوه است. در حقیقت انواع میکروب‌ها و ویروس‌های بوجود آمده موجب بیماری‌های صعب‌العلاجی مانند هپاتیت می‌شود.

برای رها یافت از این بیماری می‌توان پاکسازی به روش طبیعی را تجربه کرد.

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلددوم” تالیف اسماعیل افشارصفحه ۹۲ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی