پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

کشف جدید علم پزشکی مطابق با حدیث رسول اکرم (ص) " مفاصل "

اسماعیل افشار | سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ


دکترعبدالباسط ‌محمد، استاد مرکز ملی تحقیقات و عضو شورای عالی امور اسلامی در قاهره، کشف جدید علمی خود را مطابق با اعجاز علمی حدیث نبوی ارائه‌کرد.

دکتر «عبد‌الباسط محمد‌» با اشاره به وجود احادیثی درباره طب تشریحی، حقایق جدیدی را در اعجاز علمی قرآن پیرامون تعداد مفاصلی که در بدن هر انسانی وجود دارد کشف کرد.



از جمله مهم‌ترین این احادیث، حدیثی است که رسول اکرم(ص) می‌فرماید: « در بدن انسان 360 مفصل وجود دارد، پس هر کس می‌تواند در هر روز از سال یک عضو خود را از آتش محفوظ بدارد، این کار را انجام دهد. پرسیدند یا رسول‌الله چگونه؟! فرمود: تکبیر و تسبیح خداوند را بگوید، مردم‌آزاری نکند و امر به معروف و نهی‌ازمنکر رابه جا آورد».


حدیث مذکور در ظاهر پند ونصیحتی برای مسلمانان است تا تقوا پیشه‌کنند و از آتش جهنم مصون بمانند، ولی دراین حدیث شریف، علمی بزرگ نهفته‌است که به اعجاز علمی در سنت نبوی اشاره دارد.


تا سال 1996 با وجود پیشرفت وسائل تشخیص، لیزر، اشعه و رادیولوژی علم بشری تنها 430 مفصل در بدن انسان را تشخیص داد، ولی با گذشت زمان و همت برخی دانشمندان علم تشریح در خصوص تعداد مفاصل و با تفکیک آن‌ها از یکدیگر امروزه ثابت شده است که در بدن آدمی دقیقا 360 مفصل وجود دارد.



دکتر عبدالباسط در مصاحبه‌ خود با روزنامه «المدینه» عربستان اعلام کرد: حضرت رسول(ص) 14 قرن پیش بدون ابزار پزشکی و علمی عصر حاضر به تعداد دقیق این مفاصل اشاره کرده‌اند و این جز اعجاز علمی احادیث و صدق رسالت نبی اکرم(ص) چیز دیگری محسوب نمی‌شود.

وی افزود: کشف این مسئله همچنین ارتباطی به علاقه مسلمانان به پیامبر(ص) ندارد،چرا که دانشمندان صحت این مسئله را تایید کرده‌اند.

*منبع :کتاب پویش علمی درقرآن حکیم"جلدچهارم" تالیف اسماعیل افشارصفحه117 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

مفاصل

نظرات  (۲)

  • مهندس مهدی صالحیان
  • سلام. با تشکر از شما جناب آقای افشار.... خدا قوت

     

    خیلی جالب و آموزنده بودند.

    سلاااااام جناب. دمتون گررررم.کلی حال کردم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی