پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

قرآن وتفکری درعجایب خلقت موجودات شفاف:

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ق.ظ

خداوند تبارک و تعالی ملحدینی را که ادعامی کنند جهان هستی به صورت تصادفی شکل گرفته است ، مورد خطاب قرار داده و می فرماید :

{ این آفرینش خداست ؛ حال به من نشان دهید کسانی که غیرخدایند چه چیزی آفریده اند ؟}

( سوره مبارکه لقمان آیه 11)

انسان مؤمن به طور دائم نیازمند تفکر و تعقل در مخلوقات خداوند  می باشد تا بر یقین و ایمان خود بر این خالق عظیم بیفزاید .... چگونه خداوند این مخلوقات را آفرید و برایشان امکانات کسب روزی و ادامه حیات را قرار داد ؟ .... وما امروزه این مخلوقات شفاف را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهیم تا با تفکر در آنها به تسبیح خداوند بلند مرتبه بپردازیم و بگوییم :

خداوند خالق هرچیز است و او بر هر چیز نگهبان است . ( سوره مبارکه زمر آیه 62)

خداوند برای برخی از مخلوقات اجزای شفافی قرار داده است تا از این طریق به آنها برای کسب غذا و دور کردن دشمنانشان کمک کند :

پروانه ای با دو بال شفاف ؛ به طوریکه ما می توانیم از میان بال این پروانه به وضوح طرف مقابل آن را ببینیم و این سیستم به پروانه کمک می کند تا دشمنانش را بترساند ؛ چراکه این وضعیت یک حالت ناشناخته و غیر آشنا در عالم حیوانات است . در حقیقت خداوند این موجود را با این شکل عجیب مجهز کرده تا بتوانند از خودشان محافظت کنند .

یک ماهی با سر شفاف .... سبحان الله !

همانطور که مشخص است اجزایی از مغز این ماهی به خوبی نمایان است و این ماهی به صورت بالفعل موجودی ترسناک برای دشمنانش به شمار می رود . خداوند بلند مرتبه این شفافیت را وسیله ای برای حمایت این ماهی از خود در برابر محیط اطرافش و قدرتی دفاعی برای او قرار داده است .

پس آیا این خالق قدرتمند و حکیم عاجز است که شر یا بدی را از بنده مؤمنش دور کند ؟! همان خداوندی که خود می فرماید : لااله الا الله

در اینجا قورباغه شفاف و زیبایی را می بینیم که از مخلوقات خداوند است و از درون این جاندار عجیب می توانیم عظمت خالق بلند مرتبه را مشاهده کنیم !

جوهر افشان شفاف دریایی که چشمانش برق می زند و راه تاریک دریا را می شکافد تا شکار خود را به دست آورد . حال با خود تصور کنید که خداوند سبحان از فضل و کرم خویش این مخلوق را در اعماق دریا فراموش نکرده است و برای او اسباب کسب روزی و ادامه حیات را مهیا کرده است !

عروس دریایی که خداوند او را با شاخک های بسیار حساس مجهز نموده است تا از این طریق راه خود را پیدا کند و شکارش را به دام بیندازد !

یک ماهی دریایی کوچک که عمرش فقط چند روز است و به دلیل عدم وجود نیروی دفاعی ، خداوند حکیم او را فراموش نکرده است و برایش خاصیت شفافیت را قرار داده است تا با این مکانیسم بتواند از خودش دفاع کند ! سبحان الله !

جوهر افشان دریایی که با رنگهای قرمز و ارغوانی می درخشد و بیش از300 نوع مختلف از این حیوان زیبا در دریاها زندگی می کنند .

حلزون دریایی شفاف که می تواند اشکال متعددی به خود بگیرد و در این عکس شکل قلب را به خود گرفته است .

ماهی شفافی که cowfish  نامیده می شود و خداوند او را با نیروی درخشندگی مجهز کرده است .

عکسی از یک جاندار شفاف که معده اش از جلبک های سبز پر می باشد و در این تصویر به طور واضح نمایان است !

و این جاندار دریایی دیگری است که می تواند نورهای درخشانی با رنگهایی جذاب و خیره کننده از خود منتشر کند و این خصوصیت باعث ترساندن دشمنانش و حمایت از خود در برابر خطرات می گردد .

سپاس و ستایش خداوندی را سزاست که هر چیزی را آفریده و می فرماید :

{خداوندی که آسمانها و زمین برای اوست وهرگز فرزندی نگرفته وشریکی در هستی ندارد و تمام موجودات را او آفریده است و به تقدیر خود حد و قدر هر چیز را معین کرده است }.

( سوره مبارکه فرقان آیه2)


منبع:کتاب پویش علمی درقرآن حکیم "جلدچهار"تالیف اسماعیل افشار صفحه 163 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۳)

  • دکتر آذری
  • سلام واحترام.
    بنده خیلی از مطالعه مطالب نغزو شیواتون استفاده کردم وبرام جالب وقابل تامل بودند. جدا تشکر می کنم.
  • حمید سلیمانی
  • سبحان الله

    واقعا جای تقدیرو تشکر داره. من به نوبه خودم از حضورتون تشکر میکنم.

    سلام حاج آقای افشار. 
    خسته نباشین و خداوند به فکر و قلمتون وسعت و رافت عطا بفرماید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی