پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

سیتم عصبی پوست انسان در قرآن :

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۳ ب.ظ


در سوختگی های درجه اول و دوم به دلیل اینکه سوختگی شدید نیست و هنوز اعصاب گرمایی پوست و سیستم عصبی آن فعال است درد به شدت احساس می شود.

 

-اما درسوختگی درجه سوم که عمق سوختگی بسیار زیاد است همراه با بافت های پوست و گوشت سیستم عصبی آن نیز از بین می رود در نتیجه دردی سوختگی احساس نمی شود.


در سوره نساء آیه 56 نوشته شده است: 

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا ﴿۵۶﴾

به زودى کسانى را که به آیات ما کفر ورزیده‏ اند در آتشىدرآوریم که هر چه پوستشان بریان گردد پوستهاى دیگرى بر جایش نهیم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حکیم است (۵۶)


-نکته اگر عذاب های جهنمیان، از سوختگی های درجه سوم و چهارم بود،احساس سوختگی نمی کردند ولی در این آیه اشاره شده است که پوست آنها را بریان می کنند و سپس پوست را دوباره رشد می دهند تا عذاب را بچشند،همانطور که میدانید پوست انسان در سوختگی درجه اول و دوم که هنوز بافت پوست کامل از بین نرفته ترمیم می شود ولی در سوختگی های عمقی تر قابل ترمیم نیست،به همین دلیل قرآن از واژه بریان کردن و جایگزین شدن پوست اشاره کرده است و به سوازندن اشاره نکرده است.زیرا در صورتی که بطور کامل سوزانده می شد احساس دردی وجود نداشت و پوست رشد نمی نمود.


* منبع: کتاب پویش علمی در قرآن حکیم " جلد اول " تالیف اسماعیل افشار صفحه 195 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۱)

  • سپیده اربابی
  • جناب استاد سلام.سپاسگزارم از حضورتون بخاطر سایت عالی ومطالب بسیار مهم و جالبی که مرقوم کردین. خواهش میکنم این فعالیت ارزشمندتونو در فضاهای مجازی هم منتشر کنید.بازم تشکر میکنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی