پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

سفید چاله ها

اسماعیل افشار | جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۵۷ ب.ظ

در نظریه نسبیت عام انشتین سفید چاله بعنوان بخشی از فضا و زمان در نظر گرفته می شود که برعکس سیاهچاله ها هر چیزی را که به آنها نزدیک شوند با سرعت بسیار از خود دفع می کنند و به فضای دور پرتاب نمایند این جسم می تواند شامل سفینه های فضایی یا حتی ستاره ها نیز باشند. یک سفید چاله موادی را از افق رویداد خود با سرعت بسیار زیاد به بیرون پرتاب می کند.

در یک فرضیه در نظر گرفته می شود که کرمچاله ها اجسام را بطرف خود جذب و در یک محیط دیگری از فضا و زمان از یک سفید چاله دفع می کند.

در سوره الملک آیه ۵ اشاره شده است:


” وَلَقَدْ زَیَّنَّا السَّمَاء الدُّنْیَا بِمَصَابِیحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّیَاطِینِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِیرِ ﴿۵﴾”


ما آسمان پایین را با چراغهای پرفروغی زینت بخشیدیم، و آنها (شهب) را تیرهائی برای شیاطین قرار دادیم و برای آنان عذاب دوزخ فراهم ساختیم }.


در این آیه ستارگان به تیر تشبیه شده اند که پرتاب می شوند و ستارگان زمانی که در افق رویداد سفید چاله ها قرار می گیرند مانند تیر به دوردست پرتاب می شوند.

* منبع: کتاب پویش علمی درقران حکیم "جلدسوم" تالیف اسماعیل افشار صفحه ۳۰ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی