پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

حقایق جدیدی درباره مگس :

اسماعیل افشار | يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ


Standard

در حدیثی از حضرت محمد (ص) این دو حقیقت مطرح شده است که:

[هنگامیکه مگس در نوشیدنی یکی از شما افتاد، آنرا در آب فرو برید، سپس از آن نوشیدنی استفاده کنید؛ زیرا در یکی از بال های مگس درد و در دیگری درمان است].


در رابطه با این موضوع، کسب تجربه از اوایل قرن بیستم، جهت استفاده از پادزهر حشرات آغاز شد.

خانم دکتر «جوآن کلارک» در استرالیا، از غربیهایی بود که به این مسئله اهتمام ورزید و در اثر تجربه فهمید که در سطح خارجی مگس، پادزهر وجود دارد که برخی از امراض و بیماریها را معالجه می کند. بنابراین اذعان داشت که در مگس شفا وجود دارد.

وجود این مسئله امری منطقی است، زیرا مگس باکتریهای مضر زیادی در جسمش حمل می کند تا بتواند به زندگی ادامه دهد. بنابراین باید که موادِ ضد این باکتریها را نیز حمل کند و این مواد را که خداوند افزایش داده، برای اینست تا برخورد با ویروسها و بیماریها با او جلوگیری کند.

محققان می گویند؛ مگس انواع زیادی از باکتری، ویروسها و میکروبهای بیماری زا را حمل می کند. اما همزمان در سطح جسمش، مواد ضد این میکروبها را نیز حمل می کند.

بهترین شیوه برای آزاد سازی پادزهر از مگس، فرو بردن آن در مایعات است!

این کشف جدیدی است که محققان را متحیر کرده و هرگز توقع نداشتند که، بیماری و دارو را در یک مخلوق، و آن هم مگس بیابند. و سؤال اینست؛ آیا این همان چیزی نیست که بنی اعظم (ص) قرنها پیش بیان کرده بود؟

محققان به صورت ناگهانی دریافتند که بهترین شیوه برای آزادسازی این مواد یا همان پادزهر فرو بردن مگس در مایعات است، زیرا پادزهرها بر سطح خارجی مگس و بالهایش وجود دارد!این اطلاعات، طی سالهای اخیر مطرح شد و هنگامیکه محققان غرب از آن صحبت می کردند، آنرا بسیار عجیب می دانستند و از آن شگفت زده می شدند، زیرا برای آنها اطلاعات جدید و غریبی به شمار می رفت. امروزه پزشکان روسیه تلاش می کنند تا درمان جدید، با مگس را توسعه دهند، زیرا دریافتند که مگس، حاوی مواد زیادی است که بیشتر از داروهای سنتی و قدیمی، به شفا و درمانِ بیماریها کمک می کند. آنها می گویند که این درمان جدید، در دنیای پزشکی، انقلابی به پا خواهد کرد.

بنابراین ما دو حقیقت علمی داریم:

۱ ) سطح خارجی مگس، حاوی پادزهرهایی است که میکروبها و ویروسها را از بین می برد.

۲ ) بهترین شیوه برای آزاد سازی این پادزهرها، فرو بردن مگس در مایعات است.

پروفسور «جان آلوارز براوو» از دانشگاه توکیو می گوید: (چیزهای دیگری وجود دارد که، انسان قبول کند در مگس شفا وجود دارد، بنابراین به زودی خواهیم دید که درمانی موفق، برای بیشتر بیماریها از مگس استخراج می شوند.

حشره شناسان، در دیگر بررسیهای خود، تشابه زیاد میان قلب مگس و قلب انسان را مورد تأکید قرار دادند. آنها سعی می کنند تا امراض قلبی پیران را با استفاده از مگس، درمان و برطرف کنند، این یعنی اینکه درمان بیماریهای قلبی نیز در مگس وجود دارد.

طی چند ماه، محققان دانشگاه «آبرن» به وجود پروتئینی در بزاق مگس پی برده اند، این پروتئین ممکن است که التیام زخم ها و شکافهای پوستی مزمن را تسریع کند.

و طی چند وقت، محققان دانشگاه اِستنفورد اعلام کردند؛ برای اولین بار است که کشف کرده اند، ماده ای در مگس وجود دارد که سیستم دفاعی بدن انسان را، تقویت می کند.

این حدیث شریف نبوی، برای این است تا غذایی که در آن مگس افتاده را هدر ندهیم، کافی است که آنرا در آب فرو ببریم تا مواد ضدمیکروبها، آزاد شود. و امروزه می بینیم که دانشمندان و محققان، بی آنکه بدانند، کلام حضرت رسول اکرم «ص» را تکرار می کنند.

پیامبر گرامی اسلام:

«عقاب و مجازات سه دسته از گناهان، زودرس می باشد و به قیامت کشانده نمی شود، ایجاد ناراحتی برای پدر و مادر ـ ظلم در حق مردم ـ ناسپاسی در مقابل کارهای نیک دیگران.»

*منبع: کتاب  پویش علمی در قرآن حکیم “جلد اول”  تالیف اسماعیل افشار صفحه ۱۳۲ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

حشرات

نظرات  (۱)

  • محمدزاده اصفهانی
  • سلام. آقا دستمریزاد.
    خیلی استفاده کردم و لذت بردم. سپاس فراوان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی