پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

حرکات مختلف ماه:

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ

 

Standard

ماه علاوه بر حرکت به دور خود، یک حرکت انتقالی به دور زمین در مدت ۲۹ روز و ۱۲ ساعت دارد. و در ضمن حرکت به دور خورشید نیز می چرخد.
و در حرکت دسته جمعی با مرکز منظومه و سیارات دیگر، هماهنگی دارد. و در هر ثانیه مانند سایر اعضای این کاروان، ۵/۱۹ کیلومتر (نوزده و نیم کیلومتر) به سوی شمال رهسپار است

جمله «کل یجری لأجلٍ مسمی» اشاره به این حرکات مختلفی است که خورشید و ماه دارد و بسیاری از این حرکات، در روز نزول قرآن برای بشر، مجهول بود و پس از قرن ها سر پنجه علم، پرده از روی آنها برداشته است.
ولی احتمال دارد این جمله، به محدود بودن عمر این دو جرم آسمانی اشاره داشته باشد، که می فرماید:
[هر یک از اینها «خورشید و ماه» تا مدت معینی به حرکت خود ادامه می دهند].

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلداول” تالیف اسماعیل افشارصفحه ۵۹ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۱)

  • حبیب زاده. سعید
  • قرآن.
    حقیقتا معجزه پیامبر خداست.
    سرشار از اعجازو شگفتی ست.

    تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی