پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

تاملی در غذای بهشتیان :

اسماعیل افشار | شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ



اگر کسی در آیات قرآن پیرامون غذای بهشتیان تامل کند، می بیند که خداوند تعالی ابتدا میوه و سپس گوشت را نام برده است و دراین ترتیب یک نکته ی بزرگ پزشکی وجود دارد.

میوه شامل قندهای ساده و زود جذب است و منبع اصلی انرژی در بدن می باشد؛ در نتیجه گرسنگی را از بین می برد. در حالی که اگر انسان ابتدا با خوردن گوشت شروع کند، بدنش سه ساعت وقت نیاز خواهد داشت تا روند جذب کامل شود و اینجاست که حکمت این ترتیب بر ما روشن می شودخداوندمتعال می فرماید: (وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ * وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ) [الواقعة: ۲۰-۲۱]

{و میوه هایی از هرنوع که اختیار کنند و گوشت پرنده از هر نوعی که بخواهند.}

به همین سبب باید این حقیقت علمی را به خاطر آوریم و در گشودن روزه ی خود انجامش دهیم.

*منبع:کتاب پویش علمی درقرآن حکیم “جلدسوم” تالیف اسماعیل افشارصفحه۱۶۸ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی