پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

باقی ماندن اعمال

اسماعیل افشار | سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ


Standard

«وکلّ إنسان ألزمناه طائره فی عنقه و نخرج له یوم القیامه کتابا یلقاه منشورا» اسراء‌(۱۳)

[هر انسانی را ملزم به داشتن اعمال خود در گردن خود نمودیم. و روز قیامت کتابی را برای وی بیرون می‌آوریم که اعمال خود را ریزبریز در آن خواهد دید].

در آیه دو نکته وجود دارد:

۱) باقی مانده اعمال انسان:

ما هر حرکتی که می‌کنیم، هر حرفی که می‌زنیم،‌ و حتی هر فکری که می‌کنیم از ما انرژی و امواج ساطع می‌شود. این انرژی‌ها باقی می‌ماند (در جهان دانش، اصلی به نام اصل بقاء ماده و انرژی وجود دارد). امروزه انسان می‌تواند چند ساعت پس از اینکه کسی جائی را ترک می‌کند به کمک دوربینی که اشعه مادون قرمز را می‌گیرد،‌ از اشعه‌های ساطع شده از وی فیلم‌برداری بکند و به صورت تصویر آن را ببیند. بنابراین آنچه آیه می‌گوید مبنای علمی دارد.

۲) بکار گرفتن واژه «طائر» برای اعمال:

در زبان عربی انواع و اقسام واژه، به معنی اعمال است که هر کدام بنا بر معنای ریشه مصدری خود به کار و عمل اطلاق شده‌اند. «طائر»‌ که قرآن از میان آنها بکار گرفته به معنی «پرواز کننده» است. علت اینکه قرآن این واژه را بکار برده نیز اینست که اعمال انسان به صورت انرژی و موج از انسان رها می‌شود یا پرواز می‌کند.

*منبع: کتاب  پویش علمی در قرآن حکیم جلد دوم  تالیف اسماعیل افشار صفحه ۲۴۴ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی