پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اشیاء پنهان در جهان :

اسماعیل افشار | جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۹ ق.ظ


همانطور که میدانید،اخترشناسان، ستارگان و سایر اشیا آسمانی را با استفاده از نورهایی که از آنها به ما می رسند مشاهده می نمایند. ولی در جهان هستی نیز استثناهایی وجود دارند که در آسمان ها قابل مشاهده نیستند و دانشمندان به وسیله اثر آنها یا اشعه ایکس و گاما آنها را مشاهده می کنند .


سیاهچاله ها :سیاهچاله ها مکان هایی در فضا و زمان محسوب می شوند که همه اجسامی را که وارد افق رویداد آنها می شود حتی نور را به خود جذب می کنند و هیچ چیزی حتی نور نیز توانایی فرار از آنها را ندارد.در نتیجه قابل مشاهده نیستند و دانشمندان از طریق افق رویداد آنها و ستاره ها و اجسامی که به درون آنها کشیده می شوند به وجود آنها پی می برند.


ماده تاریک: یک ماده فرضی است که دانشمندان می گویند به بخشی از جرم جهان قابل مشاهده مربوط می شود. ماده تاریک هیچ تعاملی با نور یا امواج الکترومغناطیسی ندارد و نور را جذب نمی کند و با تلسکوپ قابل مشاهده نیست و گفته می شود ماده تاریک در مراکز کهکشان ها و خود کهکشان ها به مقدار زیادی یافت می شود.


انرژی تاریک:ماده ای است که گفته می شود 74 درصد جهان را شامل می شود و باعث انبساط شتابدار جهان می شود.


بوزون هیگز:بوزون هیگز یک ذره بنیادی است که جرم اجسام ناشی از این ذره است و در ابتدا توسط پیترهیگز پیشنهاد شد و در سال 2012 دانشمندان با استفاده از ذرات شتاب دهنده هادرونی وجود هیگز را اثبات نمودند.

بروی زمین:میکروب ها باکتری ها و ویروس ها و قارچها و اتم ها و مولکول ها و ...


 


در سوره النمل آیات ۲۵ و ۲۶ نوشته شده است :

 (تا براى خدایى که نهان را در آسمانها و زمین بیرون میآورد و آنچه را پنهان میدارید و آنچه را آشکار مینمایید میداند، سجده نکنند(۲۵)خداوندی که معبودی جز او نیست، و پروردگار و صاحب عرش ‍ عظیماست) .(۲۶۶) 

 دراین آیه شریفه به " اشیاء پنهان" اشاره شده است که امروزه با استفاده از ابزارهایی خاص، وجود آنها برای ما آشکار می شود.


*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم" جلد چهارم" تالیف اسماعیل افشار صفحه 23 انتشارات ابن سینا
  • اسماعیل افشار

نظرات  (۱)

  • ایران دوست
  • اسرار ازل را نه تو دانی و نه من ... شگفتیهای آفرینش حق تعالی، واقعا حیرت انگیزند.اینها همه تجلی حکمت و قدرت لایتنهای حضرت حق اند. عالی بود، سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی