پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اشاره قرآن به فاز تاریک جهان و بازیونیده شدن آن :

اسماعیل افشار | جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸ ق.ظ

بعد از انفجار بزرگ، جهان یک دوره تاریک و مه آلود را سپری کرده است و در آن ماده جهان شامل پلاسمای یونیزه شده خنثی بوده است.در این فاز الکترون های آزاد و فتون ها پروتون ها پراکنده بودند و جهان پر از ذرات هیدروژن خنثی بود.
در مرحله بعدی جهان وارد یک فاز بنام باز یونیزه شدن شد که 150 میلیون سال بعد از بیگ بنگ رخ داد و الکترون و پروتون ها با هم ترکیب شدند و بیشتر ماده یونی به شکل هیدروژن در آمد. در حدود 300 میلیون سال بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ اولین نور جهان هستی به وجود آمد.

 

ستاره شناسان مدتی است که مناظره می کنند که چگونه کهکشان های اولیه می توانستند اشعه کافی را برای گرم کردن هیدروژنی که بعد از بیگ بنگ سرد شد فراهم کنند.این فرآیند یونیزه شدن دوباره نام دارد که نور شفاف را در جهان به وجود آورد و به ستاره شناسان اجازه می دهد که در گذشته جهان بدون افتادن به مه هیدروژن سرد نگاه کنند.

در دیاگرام زیر از مراحل تکامل کیهان فاز تاریک جهان بعد از مرحله انفجار بزرگ با نام Darkages نمایش داده شده است.

 

 

در سوره المائدة آیه ۱۶ نوشته شده است:

{خدا هر که را از خشنودى او پیروى کند به وسیله آن [کتاب] به راه‏هاى سلامت رهنمون می‏شود و به توفیق خویشآنان را از تاریکیها به سوى روشنایى بیرون می ‏برد و به راهى راست هدایتشان می‏کند} (۱۶)

 

 
در سوره الحدید آیه ۹ نوشته شده است :

{او همان کسى است که بر بنده خود آیات روشنى فرو میفرستد تا شما را ازتاریکیها به سوى نور بیرون کشاند و در حقیقت خدا [نسبت] به شما سخت رئوف و مهربان است }(۹)

 

در سوره الأحزاب  آیه ۴۳ نوشته شده است:
 
{اوست کسى که با فرشتگان خود بر شما درود میفرستد تا شما را از تاریکیها به سوى روشنایى برآورد و به مؤمنان همواره مهربان است} (۴۳)
 
*منبع : کتاب پویش علمی در قرآن حکیم " جلد چهارم " تالیف اسماعیل افشار صفحه 10 انتشارات ابن سینا
  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی