پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اشاره قرآن کریم به وجود تعامل صوتی بین ذرات و اتم ها(صدای اتم ها)

اسماعیل افشار | سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۴ ق.ظ

دریکی از خبرهای علمی که در این اواخر منتشر شد ، خبری مبنی بر این منتشر شد که :

دانشمندان موفق شدند صدای اتم را شکار کنند.در این آزمایش دانشمندان ابتدا با کمک ایجاد یک اتم مصنوعی موفق شدند به وجود تعامل صوتی اتم پی ببرند.تاکنون دانشمندان به تعامل نوری اتم ها پی برده بودند ولی اکنون می دانند که اتم ها از اموج صوتی نیز برای ایجاد ارتباط استفاده می کنند.[متن کامل خبر در سایت فیزیک]

نکته قابل توجه این است که بشر در ابتدای کشف اتم تصور می کرد که اتم ها ذرات عملا بی جانی هستند ولی اکنون کوانتم فیزیک این نظریه را مردود می کند.

حال نظر قرآن کریم در باره این موضوع چیست؟

در سوره الحشر آیه اول نوشته شده است :

آنچه در آسمانها و در زمین است تسبیح‏ گوى خداى هستند و اوست‏ شکست ‏ناپذیر سنجیده‏ کار (۱)

 

در سوره نور آیه ۴۱ نوشته شده است : 

آیا ندانسته‏ اى که هر که [و هر چه] در آسمانها و زمین است براى خدا تسبیح میگویند و پرندگان [نیز] در حالى که در آسمان پر گشوده ‏اند [تسبیح او میگویند] همه ستایش و نیایش خود را میدانند و خدا به آنچه میکنند داناست(۴۱)

 

در سوره الصف آیه اول نوشته شده است :

آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است به تسبیح خدا می ‏پردازند و اوست ارجمند حکیم (۱)

در سوره الاسرا آیه ۴۴ نوشته شده است :

آسمانهاى هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح میگویند و هیچ چیز نیست مگر اینکه در حال ستایش تسبیح او میگوید ولى شما تسبیحآنها را درنمى‏ یابید به راستى که او همواره بردبار [و] آمرزنده است (۴۴)

 

در سوره السبا آیه ۲۲ نوشته شده است :

 بگو کسانى را که جز خدا [معبود خود] پنداشته‏اید بخوانید هموزن ذره‏اى نه در آسمانها و نه در زمین مالک نیستند و در آن دو شرکتى ندارند و براى وى از میان آنان هیچ پشتیبانى نیست.

 

همانطور که می دانید تسبیح به معنی ذکر کردن و یاد کردن و صدا زدن خداوند است و قرآن کریم در 1400 سال قبل به صراحت اعلام کرده است که هر چیزی که در آسمان ها و زمین است تسبیح خداوند را می گوید یعنی می تواند صوت داشته باشد و امروزه علم نیز این موضوع را اثبات کرده که حتی ذرات اتمی نیز دارای تعامل با امواج صوتی هستند.در آیه 44  الاسرا اشاره شده که شما تسبیح آنها را در نمی یابید که این نیز می تواند بر ذرات اتمی که درک آنها برای ما بدون ابزارهای دقیق امکان پذیر نیست صدق کند.

همچنین در آیه 22 سوره السبا خداوند از بندگانش خواسته تا ذره ها را بخوانند که این آیه نیز به صداقت در مورد تعامل صوتی اتم ها صدق می نماید.

 

*منبع:کتاب پویش علمی در قرآن حکیم "جلد چهارم" تالیف اسماعیل افشار صفحه 23 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی