پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اشاره قرآن به وجود کوازار ها

اسماعیل افشار | جمعه, ۲ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳ ب.ظ

کوازار ها  جزو روشن ترین اجسام جهان هستند که گاهی روشنایی آنها به بیش از دو تریلیون برابر خورشید می رسد.  در واقع به نظر می رسد یک منبع عظیم امواج الکترومغناطیسی هستند . نور ساتع شده از آنها معادل صدها کهکشان است.
در مورد کوازارها فرضیه هایی وجود دارد که سالانه جرمی معادل هزاران ستاره را می بلعند.




در آیه 35 سوره نور به وجود اجرامی درخشان تر از ستاره ها در جهان اشاره شده است:


{خدا نور آسمانها و زمین است مثل نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى و آن چراغ در شیشه ‏اى است آن شیشه گویى اخترى درخشان است که از درخت‏ خجسته زیتونى که نه شرقى است و نه غربى افروخته مى‏شود نزدیک است که روغنش هر چند بدان آتشى نرسیده باشد روشنى بخشد. روشنى بر روى روشنى است‏ خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت میکند و این مثل ها را خدا براى مردم میزند و خدا به هر چیزى داناست} (۳۵)


نکته دقیق دیگری که در قرآن به آن اشاره شده است وجود روغنی است که آتشی به آن نرسیده است. 

در بیشتر قسمت های فضا بعلت عدم وجود اکسیژن همجوشی هسته ای وجود ندارد و با استفاده از واکنش هیدروژن فشرده و تولید هلیوم این فرآیند انجام می شود که کاملا با سوختن آتش فرق دارد ولی نور و انرژی تولید می کند.
همچنین عبارت نور بر نور و چراغ شیشه ای نیز می تواند بر تصویر کلی کوازار ها نیز دلالت بکند زیرا کوازارها دارای یک لنز گرانشی هستند که لایه ای از نور که روشن تر است بروی کل نورها قرار دارد و مانند یک سیاهچاله باعث تراکم تر شدن آن می شود.



بر طبق نظریه گرانشی انشتین لنز گرانشی می تواند نور را منحرف کند در قرآن نیز به این نور تحت عنوان نور درون شیشه اشاره شده است  و شیشه نیز می تواند نور رامنحرف کند.


* منبع: کتاب پویش علمی در قرآن حکیم " جلد دوم " تالیف اسماعیل افشار صفحه 41 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی