پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اسرار مرگ :

اسماعیل افشار | پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۲۹ ق.ظ

اسرار مرگ (4)

خداوند متعال در هر سلولی ازسلولهای بدن برنامه ای قرارداده است که این برنامه مسؤول تغییرات سلول ، تقسیم آن وارتباطش با دیگر سلولهاست وهنگامیکه دانشمندان تلاش کردند تا طول عمرسلول را افزایش دهند نتیجه آن شد که سلول تبدیل به سلولی سرطانی شد وسپس ازهم پاشید ومنهدم شد.

دراینجا بود که دانشمندان یقین حاصل کردند که مرگ ،  پایانی طبیعی برای مخلوقات جهان است واین همان چیزی است که قرآن کریم برآن تاکید کرده است :

هرکجا که باشید ، مرگ شما را درمی یابد ." (نساء/78)

این اشارات ظریف درحقیقت نامه هایی مخفی برای ما انسانهاست تا آنها را درک نموده وبه سوی خالق بلند مرتبه وتوانای خود یعنی الله بازگردیم وخویش رادر پناه نورقرآن کریم قراردهیم .

این آیات کریمه هشداری برای هرکدام از ماست تا درمورد این پدیده که خداوند سبحانه و تعالی درقرآن کریم ازآن با کلمات زیبا سخن به میان آورده است تامل وتفکرکنیم :

او کسی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما رابیازماید که کدامیک از شما عملتان نیکوتر است ." (ملک/2)


اسرار مرگ (5)

از مظاهر رحمت الهی بر بندگان این است که مرگ را آفرید و آن را پایانی طبیعی برای هرچیز قرارداد . خداوند متعال دراین مورد می فرماید :

هرچیزی غیرازذات او فناشدنی است ." ( قصص/88 )

حال ببینیم که علوم جدید چه می گویند.... دانشمندان زیست شناس به صراحت اعلام می کنند که مرگ چیزی از اهمیت زندگی کم نمی کند . پس از تجربیات و تحقیقات فراوان دانشمندان پی بردند که داخل هرسلول ازسلولهای بدن انسان ساعت بیولوژیکی مخصوصی یافت می شود . به طور مثال در مخلوقی مثل انسان حدود 100 تریلون ساعت بیولوژیک کار می کنند !

به راستی چه کسی عملکرد این ساعتها راتنظیم کرده و چه کسی آنها را از هر گونه آسیب و گزند محفوظ داشته است ؟

چه کسی برحفظ ونگهداری آنها اشراف دارد و چه کسی آنها را با انرژی لازم برای حفظ عملکرد خود تجهیز کرده است ؟

آیا احدی از مخلوقات می توانند چنین کاری کنند ؟

پس او کسی نیست مگرالله رب العالمین که می فرماید :

و اوست که اقتدارش مافوق بندگانش است و برشما نگهبانانی می فرستد تا آنگاه که مرگ یکی از شما فرا رسد ؛ رسولان ( فرستادگان ) ما او را می میرانند و (دراین کار) کوتاهی نخواهند کرد ." ( انعام/61 )

 اسرار مرگ (6)

آمارهای سازمان ملل متحد نشان می دهد که سالیانه در جهان حدود هفتصدهزار نفر خودکشی می کنند ،صدها هزار نفر درحوادث آتش سوزی ،رانندگی ،قتل و... از بین می روند ؛ در حالیکه تعداد مشخصی بر اثر امراض قلبی می میرند . به طور مثال در ایالات متحده حدود هفتصد هزار نفر جان خود را ازدست می دهند که نصف این میزان بر اثر مرگ ناگهانی است .

ولی تعداد معینی بر اثر سرطان پوست ،سرطان سینه یا سرطان ریه جان خود را از دست می دهند ؛ یعنی سیستمی مشخص برای مرگ وجود دارد و وقتی این آمارها را سالیانه بررسی می کنیم در می یابیم که این آمارها نسبتی نزدیک به هم دارند و هنگامیکه این آمارها را برای مدت ده سال زیر نظر می گیریم می بینیم که این نسبت هم در حال افزایش است و هم اینکه به هم نزدیک است و این دلیلی است بر اینکه مرگ به نسبت مشخصی تعیین و مقدر شده است و عجیب این است که قرآن کریم به این حقیقت اشاره کرده و می فرماید :

 " ما مرگ رادربین شما مقدر کردیم وهیچکس نمی تواند بر ما سبقت گیرد . "  

( واقعه/60 سبحان الله !

* منبع: کتاب پویش علمی در قرآن حکیم " جلد سوم " تالیف اسماعیل افشار صفحه 263 الی 264 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی