پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اسرار علمی وضو:

اسماعیل افشار | دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳ ق.ظ


Standard

تمام کانال های انرژی بدن را باز کرده و چاکراه ها (مراکز تبادل انرژی در بدن) را متعادل می سازد. با متعادل شدن چاکراهها و باز شدن کانال های انرژی، شرایط روحی روانی، ذهنی، احساسی و جسمی در ما فراهم می گردد.

سرچشمه و نقطه شروع تجلی تمام چاکراهها، چاکراه هفتم یا «ساهاسرارا» است.

چاکراه هفتم «در فرق سر واقع شده و در سطح فیزیکی، این چاکرا با ذهن و مغز در ارتباط است و رنگ آن، بنفش پُر رنگ است.

هر چه چاکرای هفتم بیشتر باز شود، میزان گره ها و قفل های شش چاکرای باقیماندۀ بازتر شده و انرژی هایشان، با بالاترین فرکانس ممکن، ساطع می گردد.

به محض اینکه چاکرای هفتم کاملاً آگاه شود «نیت خیر داشته باشید» کار جذب انرژی کیهانی اش به پایان میرسد و شروع به تشعشعات انرژی بر طبق آکورد خویش می کند. تماس آب با پوست بدن (وضو گرفتن) اثر خاصی در تعادل اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک دارد.

در (ماساژ درمانی و مدیتیشن) انرژیهای منفی که در نقاط مختلف بدن می باشند از طریق چاکراهها و نوک انگشتان دست و … خارج می شوند.

مثلاً شستن صورت از بالا به پایین، انتقال همین (چیزهای منفی) به پایان و از چانه خارج کردن است.

ـ میکروب های ارگانیزمی:

دسته ای از میکروبها به نام «ارگانیزم های بی هوازی» روی پوست زندگی می کنند. این میکروبها در محیط دارای اکسیژن رشد نمی کنند و حتی در بعضی موارد اکسیژن اثر درمانی در سرکوب آنها دارد. همانطور که می بینیم در وضو اندامها ضمن تماس با آب در معرض اکسیژن هوا نیز قرار می گیرند و اینکار مانع رشد میکروبهای ارگانیزمی میشود.

ـ نورو فیزیولوژی یا فیزیولوژی سیستم عصبی:

همانطور که می دانید اطلاعات «چشایی» «بینایی» «شنوایی» «لامسه» و غیره، از راههای حسی وارد مغز می شود. طبق کشفیات جدید در فیزیولوژی اعصاب، تحریکات حسّی، میزان هوشیاری انسان را بالا می برد.

از طرفی هر چه پیام های حسی بیشتری به مغز ارسال شود اثر هوشیاری کنندگی آن بالاتر می رود. یعنی هر چه بخش وسیعتری از آدمک حسی تحریک شود، هوشیاری بیشتری بدست می آید.

 ” بیشترین مناطقی که فضای حسی را به خود اختصاص داده اند، ابتدا ” لب ها” بعد از آن صورت و انگشت ها می­باشند”.

در جریان وضو، داخل دهان، صورت، ساعدها، کف دستها و جلوی سر و روی پاهای انسان، تحریک می شود. در واقع قسمت اعظم قشر حسی تحریک می شود. یعنی حدود ۲۰% سطح بدن در وضو مرطوب شده است که بیش از ۸۰% آدمک حسّی تحریک می شود. به عبارت دیگر اگر انسان به جای وضو کل بدن خود را می­ شست (غسل می کرد) چیز زیادی بر تحریک ناشی از وضو افزوده نمی شد و این موضوع واقعاً یک معجزه است.

[ یعنی ۲۰% مقابل ۸۰% ].

ـ وضو گرفتن «با آب سرد»

با وضو گرفتن با آب سرد، انرژی دو طرف بدن را به هم منتقل می کنیم. ضمن آنکه اگر عضوی دچار کمبود انرژی و یا انباشتگی انرژی نیز باشد، پاکسازی شده و متعادل می گردد. در ضمن چاکراههای نوک انگشتان، کف دستها و آرنج ها نیز تحریک گشته، پاکسازی شده و متعادل می گردد.

آب سرد حاوی اکسیژن محلول بیشتری است که میتواند در زدودن باکتریها مؤثر باشد.

آب سرد در تسریع جریان خون به سمت پوست تأثیر شگرفی دارد.

آب سرد ایجاد نشاط کرده سبب باز شدن منافذ پوست و رسیدن اکسیژن بیشتر میگردد.

آب سرد، وضو گرفتن با آن موجب تخلیه ی انرژیهای منفی و معیوب می شود و سطح تمرکز، توجه و دقت را بالا می برد.

آب گرم؛ فاصله زیاد بین مولکولی و انرژی فراوان دارد و نمی تواند انرژی زیادی جذب گند. اما آب سرد قابلیت جذب انرژی بیشتری دارد.

امام علی علیه السلام می فرمودند: «من وضو گرفتن با آب سرد در زمستان و روزه در فصل تابستان را دوست می دارم».

ـ مراحل انجام وضو:

ـ شستن دستها: اصلی ترین کانال انرژی بدن سوشومنا می باشد که این کانال اصلی در ناحیۀ شانه ها به دو کانال فرعی تقسیم می شود که در نهایت به دو دست میرسد و در ادامه، در ناحیۀ خارجی به دو بخش تقسیم شده و وارد پاها میگردد. حال ما بر آرنج آب می ریزیم و دست میکشیم تا انتهای انگشتان، با این کار انرژیهای منفی از این کانال فرعی زدوده شده اند.


حرکت رو به جلو باعث تحریک این نادی و تخلیۀ شدید انرژی راکد و منفی می شود. لمس کردن تا کف دست و نوک انگشتان ادامه می یابد، به این می ماند که انرژی های منفی را مشایعت می کنیم تا کاملاً خارج گردند. [۲] با این کار بین انرژیهای سمت چپ و راست بدن تبادل و تعادل برقرار می شود.

ـ شستن صورت:

 پوست بدن قابلیت جذب و نگهداری میزانی انرژی را در خود دارد.

انرژیهای زائد ناشی از مشغله ها و استرس ها و مسائل منفی دیگر، در پوست ذخیره می شوند که پوست صورت بدلیل حساسیت بیش از اندازه، از سایر جاها بیشتر درگیر این انرژیها قرار دارد که ما با وضو گرفتن «حداقل سه بار در روز» و با دست کشیدن بر روی فک، بر چاکرای فرعی تأثیر می کنیم و این عمل اثر مستقیمی روی سیستم اعصاب و حافظه دارد.

ـ مسح سر: 

انرژی بدن با سر تبادل می گردد و انرژی الهی بیشتری را دریافت می دارد. مسح سر موجب تحریک پل ارتباطی دو نیمکرۀ مغز و فعالیت غدۀ «پینه آل» میگردد. بدین ترتیب تعادل نسبی در وضعیت و فعالیت نیمکره های مغز پدید آمده و انرژی با سهولت بیشتری در آنها جریان می یابد، تحریک این نقطه، در تقویت حافظه نیز تأثیر دارد.

ـ مسح پاها:

 انرژی بالا تنه با انرژی پایین تنه، تبادل شده و چاکراههای کف پاها نیز، پاکسازی شده و متعادل میگردند تا بتوانند انرژی بیشتری از زمین بگیرند.

کسانیکه چاکراههای پایینی ضعیفی دارند، انرژی کمی را به بالا پمپ می کنند و اغلب از خستگی مُزمن، رنج می برند و به این شکل با وضو گرفتن، تبادل انرژی در سمت چپ و راست بدن و بالاتنه و پایین تنه برقرار می گردد. اگر عضوی ضعیف باشد از این طریق، انرژی کافی برای خوددرمانی دریافت می دارد.


پس با مسح پاها کف پا تحریک شده و انرژی بیشتری از زمین دریافت می شود. با تداوم بر وضو، انرژی بیشتری از طریق پاها وارد «مولادها را چاکرا» و «چاکرای جنسی» می گردد و به این طریق فرد کمتر دچار خستگی می شود و دارای استحکام و مقاومت بیشتری می شود. ورود انرژی بیشتر به مولادها را خیلی اهمیت دارد چرا که این چاکرا، اساس نیروی حیات تمام چاکراهای بالاتر را شکل میدهد و سرچشمۀ حیات است.

* انرژی و چاکراه :

بدن انسان دو نوع انرژی دارد؛ ۱ ـ انرژی بیوشیمیایی ۲ ـ انرژی کیهانی

ـ انرژی بیوشیمیایی: بدن از گرمای آزاد شده از واکنشهایی شیمیایی غذاهایی که میخوریم بوجود می­آید.

ـ انرژی کیهانی: نوعی انرژی الکترومغناطیسی است که در همه جا وجود دارد. بدن ما نیز یکی از دریافت کننده های این انرژی است.

ـ این انرژی کیهانی، از چه مراکزی وارد بدنمان می شوند؟

انرژی کیهانی از طریق چاکراه ها وارد بدنمان می شوند. چاکراه لغتی سانسکریت به معنی گردونه است.

چاکرا یک فضای مخروطی در حال چرخش بوده که رأس آن روی بدن می باشد.انرژی کیهانی از طرف قائده مخروط وارد شده و از رأس آن وارد بدن می شود.

هر چه مخروط چاکراه بزرگتر باشد، انرژی بیشتری جذب می کند.

ـ چند چاکراه در بدن داریم؟

۱ ـ چاکرای ریشه «قرمز» ۲ چاکرای جنسی «نارنجی» ۳ ـ چاکرای خورشیدی «زرد» ۴ ـ چاکرای قلب «سبز» ۵ ـ چاکرای گلو «آبی»۶_چاکرای غده پینه آل “نیلی” ۷ ـ چاکرای تاجی «بنفش»



ضعف و ناهماهنگی چاکراهها, مشکلات زیادی برای ما بوجود می آورد. یکی از روشهای درمان, تقویت چاکراها با رژیم غذایی و نرمشهای مناسب است.

ـ کانالهای انرژی کدامند؟

کانالهای انرژی یا نادیها، مسیرهای هدایت انرژی هستند. سه کانال اصلی به نامهای آیدا، پینگلا و سوشومنا و تعداد زیادی کانالهای فرعی وجود دارند.

کندالینی یک استخوان در انتهای نخاع است که به دور خود پیچیده شده. این عضو مقدار زیادی انرژی پتانسیل، در خود ذخیره دارد و با آزاد سازی، نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

 هاله چیست؟

تا به حال احساس کرده اید که بدون اینکه کسی را بشناسید احساس خوبی به او دارید. این موضوع به هماهنگی طیف هاله ها مربوط است.

هاله یک حوزه الکترومغناطیسی است که بدن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. سیگار، مشروبات الکلی و مواد مخدر، هاله را بسیار آسیب پذیر می کنند. هاله با روش «عکسبرداری کرلیان» قابل مشاهده است.

هاله انسان، توسط چاکراهها ایجاد می شود. مجموعه چاکراهها مانند یک رنگین کمانِ متشکل از ۷ رنگ است که هر چاکرا، طیفی از این رنگین کمان را تداعی می کنند. زمانی هاله کامل و متعادل است که هر ۷ رنگ این مجموعه حضور داشته باشند.

هاله همانند یک تخم مرغ، اطراف بدن را احاطه کرده است. از لکه های هاله می توان به بیماری شخص پی برد. مکانهای مختلف بدن، هالهِ مخصوص به خودشان را دارند. مواد هم می توانند امواج را نگه دارند.


در مکانهای محصور، سطح انرژی بطور خاصی بالا می رود. و این موضوع در مورد بچه های کوچک بسیار اهمیت دارد. حضور فیزیکی والدین یا هر کسی که حمایتشان می کند، باعث می شود که احساس آرامش کنند و بدین ترتیب چاکراهها ریلکس و باز می شوند.


به تجربه ثابت شده که رژیمهای غذایی سالم ـ ورزش ـ مثبت اندیشی ـ خیرخواهی ـ نوعدوستی ـ نماز و روزه ـ دعای خیر در حق دیگران و مدیتیشن، باعث باز شدن چاکراهها تا حدود ۳ برابر، فعالتر شدن نادیها، کمک به بیداری کندالینی و تقویت هاله انسان می شود.

[۱] ـ چاکراه؛ یک لغت سانسکریت به معنی گردونه است. یک فضای مخروطی در حال چرخش بوده که رأس آن روی بدن می باشد. انرژی کیهانی، از طرف قاعده مخروط، وارد بدن شده و از رأس آن وارد بدن می شود. هر چه مخروط چاکراه بزرگتر باشد، انرژی بیشتری جذب می کند.

[۲] ـ در (ماساژ درمانی و مدیتیشن) انرژی های منفی که در نقاط مختلف بدن می باشند از طریق چاکراهها و نوک انگشتان دست و … خارج می شوند. مثلاً شستن صورت از بالا به پایین انتقال همین چیزهای منفی به پایین و از چانه خارج کردن است.

منبع: کتاب  پویش علمی در قرآن حکیم  “جلد اول” تالیف اسماعیل افشار صفحه ۲۴۵ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی