پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

اسرار مرگ :

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ق.ظ

از اسرار مرگ (1)

در داخل هرسلولی ازسلولهای بدن ما ساعت بیولوژیکی بسیار دقیقی وجود دارد که آن را خداوند سبحان دراختیار ما قرارداده است تا برتمام اعمال بیولوژیکی بدن از ابتدای تولد تا زمان مرگ کنترل و فرماندهی کند .



دانشمندان عقیده دارند برنامه موجود درهر سلول که مراحل دقیقی را طی می کند از سلول جدا نیست و این ساعت بیولوژیکی طوری برنامه ریزی شده است که عمر آن محدود و مشخص است ؛ نه زیاد می شود و نه کاهش می یابد و هنگامیکه آخرین دقیقه ازعمر این ساعت بیولوژیکی طی می شود مرگ آن نیز فرامی رسد و به هیچ عنوان تاخیری در آن صورت  نمی گیرد ؛ بنابراین شاید از دقت بیان کلام الهی تعجب کنیم هنگامیکه لحظه مرگ را برای ما توصیف می کند و می فرماید :

پس چون مهلتشان فرا رسد دیگرساعتی دیر یا زود نمی شود ." ( نحل/61)

از اسرار مرگ (2)

دانشمندان پس از تحقیقات طولانی و طاقت فرسا پی بردند که برنامه مرگ هرسلول به همراه سلول خلق می شود و اگراین برنامه ( مرگ سلول ) وجود نداشت در آن صورت حیات برروی زمین تداوم نمی یافت . دانشمندان تاکید دارند که مرگ ، مخلوقی همانند حیات است و اگرمرگ وجود نداشت در آن صورت حیاتی یافت نمی شد .

گویا اینکه مرگ یک اصل است و عجیب این است که ما اشاره آشکاری از این موضوع در کلام خداوند متعال می بینیم :

" او کسی است که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما عملتان نیکوتراست و او عزیز و آمرزنده است ". (ملک/2)

بنابراین مرگ نیز مخلوق می باشد و این همان چیزی است که دانشمندان بر آن تاکید می کنند و قرآن نیز آن را بیان می فرماید .

 

 

از اسرار مرگ (3)

بیشتر دانشمندان تاکید دارند که فرسودگی و سالخوردگی بهترین وسیله برای پایان طبیعی حیات انسان است .

درهمین راستا هر گونه تلاش برای افزایش طول عمرخارج از چارچوب تعیین شده برای سلولهای بدن دارای تاثیرات منفی زیادی است که کمترین آن ابتلاء به سرطان است . 

دانشمندان می گویند که هیچ تلاشی برای دسترسی و رسیدن به جاودانگی به طور غیر طبیعی و برخلاف طبیت خلقت وجود ندارد .

*عکس: سلول سرطانی ست.

دانشمندان علیرغم هزینه های فراوان برای درمان پیری و افزایش طول عمر به این نتیجه رسیده اند که این تلاشها فایده ای ندارد و این همان چیزی است که پیامبر اکرم (ص) سفارش کرده اند :

{ ای بندگان خدا ! به درستیکه خداوند بیماری ای را قرار نداد مگراینکه درمان آن را نیز قرار داد ، مگر یک بیماری که آن پیری و سالخوردگی است }.  

( به روایت احمد )

اینچنین است که علوم امروز حقایق جدیدی را روشن ساخته است که درگذشته شناخته شده نبوده است و این موضوع می تواند راستی گفتار پیامبر (ص) و صدق رسالت او را ثابت کند .

منبع: کتاب پویش علمی در قرآن حکیم (جلد سوم) تالیف اسماعیل افشار صفحه 261 الی 262 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی