پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

آهن معجزه آسا

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ب.ظ


Standard

آهن یکی از عناصری که در قرآن، در سوره مبارکه «الحدید» مورد توجه قرار گرفته است.

“…و أنزلنا الحدید فیه باس شدید ومنافع للناس…”

[ما آهن را فرو فرستادیم که در آن نیروی بزرگ و منافع بسیاری برای مردم استحدید ۲۵

کلمه «انزلنا» که به «فرو فرستادیم» ترجمه شده است برای آهن استفاده شده، می تواند به صورت ابتکاری، برای نشان دادن فواید آهن باشد. لیکن هنگامیکه به معنی لغوی کلمه توجه می کنیم. یعنی «فرستاده شدن بطور فیزیکی از آسمان» همانگونه که باران و پرتوهای خورشید هستند درمی یابیم که این ایه به معجزه علمی بسیار عالی ای اشاره می کند. زیرا یافته های ستاره شناسی مدرن، آشکار کرده اند که آهنی که بر روی زمین وجود دارد از یک ستاره عظیم در فضای بیرونی، آمده است. نه تنها آهنِ روی کره زمین، بلکه کل آهن موجود در منظومه شمسی، از فضای دوری آمده است، زیرا دما در خورشید برای تشکیل آهن کافی نیست. دمای خورشید بر روی سطح آن حدود ۶۰۰۰ درجه سانتیگراد «۰۰۰/۱۱ فارنهایت» و در هسته آن تقریباً ۲۰ میلیون درجه (۳۶ میلیون درجه فارنهایت) می باشد. آهن، تنها در ستاره های بسیار بزرگتر از خورشید قابل تولید است که در آنجا دما به چند صدمیلیون درجه می رسد.

هنگامیکه در یک ستاره، میزان آهن به یک حد معینی افزایش می باید دیگر قادر به نگاه داشتن آن نبوده و در نهایت منفجر می گردد که به آن «نوا» یا «سوپرنوا» می گویند و این انفجار، آهن را به فضا می پراکند.


ـ یک منبع علمی این موضوع را به شکل زیر بیان می کند:

شواهدی برای رخداد «سوپرنوا» وجود دارد. میزان زیاد آهن ۶۰ در رسوبات اعماق دریاها بعنوان نشانه های رخ دادن انفجار سوپرنوا در فاصله ۹۰ سال نوری از خورشید در حدود ۵۹ میلیون سال قبل می باشد. آهن ۶۰ یک ایزوتوپ رادیواکتیو از آهن است که در انفجار سوپرنوا شکل می گیرد و نیمه عمر آن ۵/۱ میلیون سال می باشد. وجود مقدار زیادی از این ایزوتوپ در لایه های زمین شناسی، نشانگر شکافت هسته ای عناصر فضای نزدیک، و متعاقب آن، انتقال آنها «احتمالاً بصورت ذرات غبار» بر روی زمین می باشد.

همۀ اینها نشان می دهد که آهن بر روی زمین شکل نگرفته است بلکه از یک سوپرنوا به وجود آمده و همانگونه که در ایه بیان شده است به سوی زمین فرود آمده اند.

بدیهی است که این حقیقت در قرن ۱۷ میلادی، و در زمان نزول قرآن کاملاً ناشناخته بوده است.

لیکن در قرآن که دربرگیرنده همه چیز در هم بی انتهای خود می باشد، بیان شده است. اینکه آیه صراحتاً و صرفاً از آهن نام می برد بسیار قابل توجه است. میکروب شناس معروف «مایکل دنتن» در کتابش بنام «سرنوشت طبیعت» بر روی اهمیت آهن تأکید می کند؛ [از همه فلزاتِ موجود، هیچکدام برای زندگی، ضروری تر از آهن نیستند، جمع شدن آهن در مرکزِ ستاره ای است که، انفجار سوپرنوا را موجب می گردد و پراکنده شدن بعدی اتم های حیاتی در گیتی را سبب می شود. جذب شدن اتم های آهن به هسته اولیه زمین بود که موجب ایجاد حرارت لازم برای تغییرات شیمیایی، تشکیل گازهای موجود در جو و بوجود آمدن لایه «هایلوسفر» در زمین گردید. وجود آهن و ذرات در مرکز زمین است که مانند یک دینام غول پیکر، میدانِ مغناطیسی زمین را به وجود می آورد، که این میدان نیز خود به خود کمربند «تابشی ون آلن» را ایجاد می­کند که سطح کره زمین را از تشعشعات مخرب کیهانی که، محافظت کرده و لایه اوزون را از پرتوهای مضر در امان می دارد.

بدون اتم آهن هیچ حیاتی بر مبنای کربن در جهان بوجود نمی آمد و نیز، هیچ سوپرنوا، هیچ حرارتی، در اول تشکیل کره زمین، هیچ اتمسفر یا هیدروسفری، هیچ میدان مغناطیسی برای محافظت کره زمین، هیچ کمربند حفاظتی مقابل تشعشعات، هیچ لایه اوزونی، هیچ فلزی برای ساخت هموگلوبین (در خون انسان) ، هیچ متابولیسم (سوخت و ساز) اکسید شدنی وجود نمی داشت.

این شرح به روشنی، اهمیت اتم آهن را نشان می دهد، حقیقتی که در قرآن بطور خاصی، توجه ما را به آن جلب کرده، همچنین بر فواید این عنصر تأکید شده است. علاوه بر این، حقیقت پنهان دیگری در قرآن وجود دارد که توجه ما را به آهن جلب می کند. سوره مبارکه الحدید آیه ـ ۲۵ که به آهن اشاره کرده است دارای ۲ کد ریاضی جالب توجه است. سوره حدید سوره ۵۷ قرآن است. معادل ابجد کلمه حدید که حاصل جمع معادل عدد حروف آنست نیز ۵۷ است.

معادل عدد کلمه «حدید» نه تنها معادل ۲۶ می باشد که ۲۶ عدد اتمی آهن (در جدول عناصر شیمیایی، مندلیف) می باشد. علاوه براین درمانهای ذرات اکسید آهن، برای معالجه سرطان به کار رفته و آثار مثبت آن مشاهده شده اند...

 *منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم "جلداول" تالیف اسماعیل افشارصفحه۷۱ انتشارات این سینا

  • اسماعیل افشار

شیمی

نظرات  (۱)

سلام.
بسیار لذت بردم و چیزهای جدیدتری یادگرفتم. ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی