پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

آفرینش جهان از هیچ :

اسماعیل افشار | شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۱ ب.ظ

از سالها قبل تا قرن اخیر بشر و علم ستاره شناسی براین گمان بود که جهان هستی ازلی بوده است و از اول وجود داشته است.در قرن اخیر ادوین هابل مشاهده کرد که کهکشان ها با سرعت بسیاری از هم در حال فاصله گرفتن هستند در نتیجه دانشمندان این موضوع را کشف کردند که اگر کهکشان ها در حال فاصله گرفتن از هم هستند جهان هستی در حال انبساط است در نتیجه اگر در زمان به عقب برگردیم جهان هستی از یک نقطه آغاز شده است و دارای یک نقطه آغازین است.


بعدها نیز با کشف موج زمینه کیهانی و امواج الکترومغناطیسی بیگ بنگ امروز موضوع انفجار بزرگ به یک فکت علمی تبدیل شده است.

همچنین این نظریه امروزه مورد مقبولیت دانشمندان است که جهان از هیچ آغاز شده است و در مورد این هیچ نیز اختلافات فروانی وجود دارد و برخی از دانشمندان معتقد هستند که این هیچ غنی از ماده است و یک هیچ کاذب یا خلا کاذب است همچنین یک فرضیه نیز وجود دارد که مقداری از تکینگ ها از یک جهان مرده قبل به جهان ما منتقل شده است که این نظریه اثبات نشده است و اکثر دانشمندان اتفاق نظر دارند که جهان از هیچ به وجود آمده است.

در کتاب گیتی از هیچ که به تازگی ترجمه فارسی آن منتشر شده است و نویسنده آن سعی در القای این مطلب دارد که هیچ یک هیچ کاذب است نوشته شده :

از یک جنبه این یافته پشتیبان مستحکمی برای این دیدگاه فراهم کرده که گیتی ما دقیقا از هیچ سربرآورده است.



در حالی که تا قرن اخیر تصور می شد جهان ازلی بوده است قرآن کریم در 1400 سال قبل به این موضوع که جهان از هیچ سربرآورده است اشاره کرده است در سوره طور آیه 35 و 36 نوشته شده است :

أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَیْرِ شَیْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ ﴿۳۵﴾ أَمْ خَلَقُوا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بَل لَّا یُوقِنُونَ ﴿۳۶﴾

{ آیا از هیچ خلق شده ‏اند یا آنکه خودشان خالق [خود] هستند ﴿۳۵﴾آیا آنها آسمانها و زمین را آفریده‏اند؟ بلکه آنها طالب یقین نیستند! }﴿۳۶﴾


*منبع: کتاب پویش علمی در قرآن حکیم جلد "سوم" تالیف اسماعیل افشار صفحه 8 انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی