پویش ها

پویش ها

همراهان عزیز؛ ســلام! سایت "پــویــش هــا" جـهـت مــعــرفــی کـتــاب هــای جــناب آقــای "اسماعیـل افشـار" تحت عنوان "پویش علمی در قرآن حکــــیم" راه اندازی شـده اسـت تا به مـخاطـبـیـن ارجمــند، عـینکـی تازه و رویکـردی مـــتفاوت تر از آن چــه کــه تـاکـنــون از کــتـاب آسـمانـی و راهـنـمـای انـسـان هـا داشتـه اند عرضه شود.
علاقه مندان عزیز در "پویـش ها" می توانند به بخش هایی از مطالب کتاب های منتشر شده توسـط مـحـقـق دسترسی داشته و از آخـریـن دست یافته های ایشان آگاه شوند.

آخرین نظرات

روند قوی و ضعیف شدن بدن:

اسماعیل افشار | چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۱۲ ب.ظ

[خدا آنست که شما را از چیز سست آفرید، مدتی پس از سستی روند پیوسته نیرومندشوندگی قرار دارد،مدتی پس از روند نیرومندی،روند پیوسته سست‌شوندگی و پیری قرار دارد. خدا آنچه را می‌خواهد می‌آفریند و او دانای توانمند استروم (۵۴)

نکات آیه:

(۱) انسان ابتدا از چیز سُست آفریده می‌شود:

انسان در ابتدا،‌ از یک سلول آفریده می‌شود که ترکیب درهم ذوب‌شده‌ای است از تخمک زن و سلول منی مرد «اسپرم». این سلول موجودی است کاملاً سست. یعنی بی‌استخوان و غضروف و غیره.

(۲) مدتی پس از سستی ساختار خلقت، انسان پیوسته روند نیرومندشوندگی به خود می‌گیرد:

پس از مدتی (تقریباً‌ پس از سه هفته) رشد سلول اولیه «که کاملاً سست است» به نقطه تولید استخوان می‌رسد که نیرومندترین بافت بدن است. در استخوان‌ها نیز همان‌گونه که بافت‌های جدید تولید می‌شوند، بافت‌های قدیمی خراب می‌شوند. از وقتی که تولید بافت استخوانی آغاز می‌شود تا ۳۰ سالگی، هر ساله پیوسته بافتی که تولید می‌شود، یک درصد از بافتی که خراب می‌شود، بیشتر است.

یعنی دقیقاً‌ همان‌طور که آیه می‌گوید:” انسان پس از سستی ساختار خلقت خود، روند پیوسته نیرومندشوندگی به خود می‌گیرد”. (واژه جعل به معنی «قرار دادن» به معنی: پیوسته و همواره انجام دادن یا بودن چیزی یا کاری است. مثلاً وقتی می‌گوید: پس از سستی نیرومندی جعل کرده (قرار داده)، به این معنی است که انسان پیوسته نیرومند می‌شود).

(۳) مدتی پس از روند پیوسته نیرومندشوندگی ساختار خلقت، خلقت روند پیوسته سست‌شوندگی را در پیش می‌گیرد:

از ۴۰ سالگی به بعد میزان خراب شدن بافت‌های استخوانی در هر سال،‌ یک درصد بیشتر از میزان تولید آنهاست. به این ترتیب چنانکه آیه می‌گوید: مدتی پس از نیرومندشوندگی (که تا ۳۰ سالگی بود)، انسان پیوسته روند سست‌شوندگی را در پیش می‌گیرد (که از ۴۰ سالگی است).

ضعیف شدن بافت‌های استخوانی تا جایی می‌رود که سوراخ‌های ریز در آنها ایجاد می‌شود، طوری که حتی یک بار سبک نیز می‌تواند منجر به شکستگی آنها بشود. امکان شکستگی استخوان در مردان نصف زنان است، چون مردان از ابتدا بافت استخوانی بیشتری دارند.

*منبع: کتاب پویش علمی درقرآن حکیم "جلد دوم" تالیف اسماعیل افشار صفحه ۹۳ انتشارات ابن سینا

  • اسماعیل افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی